Насущне питання для автовласників - чи можна змішувати антифризи в системах охолодження автомобілів? «Звичайно, можна»,- скажуть вам продавці. Але не все так просто. Слід дуже уважно розібратися з тим, які антифризи можна змішувати і до чого це призведе. Існує думка, що доливати антифризи можна за близькими кольорами. Це правило не зовсім вірно, якщо говорити про різних виробників. Кольори цим рідинам надаються виробниками для орієнтації кінцевого користувача. У деяких виробників у лінійці антифризів присутні лише два кольори – зелений і червоний, а в інших лінійка ширша і, отже, колірна різноманітність більша. А значить, гарантії того, що пакети присадок у складі охолоджуючої рідини одного кольору, але різних виробників при спробі їх з'єднання дадуть необхідний результат, а не кашку або гелеподібну суміш, ніхто не дасть. Особливо якщо врахувати той факт, що при заміні антифризу в 90% випадків власник не знає, що було залито в систему охолодження його автомобіля.
У зв'язку з цим, перш ніж доливати антифриз, необхідно уточнити й інші параметри, а саме класифікацію охолоджувальної рідини та стандарти (допуски). рідини:
Антифриз G11
Будь-який антифриз створений на основі гліколей. Перші антифризи були на основі етиленгліколей, що рятувало старі мідні та латунні радіатори двигуна від корозії. Зі зростанням популярності у виробництві алюмінієвих радіаторів двигуна прийшло і нове покоління силікатних антифризів, як присадки в які використовувалися солі, що запобігають корозії в системах охолодження завдяки своїй здатності утворювати тонку захисну плівку на поверхні всіх деталей. Силікатні антифризи можуть мати будь-які кольори.
Антифриз G12
Пізніше з'явилися карбоксилатні антифризи, до складу яких увійшли складні кислоти та інші органічні сполуки, що дозволили продовжити термін ефективної служби таких охолоджувачів практично вдвічі завдяки, здебільшого, місцевому дії виникнення, а не на всій поверхні.
Антифризи G11 і G12 створюються на основі етиленгліколю. Він більш токсичний, ніж поліпропіленгліколь, що входить в основу охолоджувальних рідин G13, які набувають все більшого поширення в Європі завдяки відповідності екологічним нормам. антифризи класу G12 різних виробників. В рамках одного виробника також допускається змішування антифризів G11 та G12. Це стосується антифризу G12+, він може стати універсальною добавкою для часткової заміни охолоджуючої рідини. З деяким ступенем ризику можна змішувати G11 і G12 різних виробників - звичайно, не при повній заміні рідини в системі, але у разі нагальної потреби, такої як доливка в зимовий час. Чи можна доливати антифриз у літню пору? Можна, але краще вирішити цю проблему додаванням дистильованої води.
Термін «життя» пакету неорганічних присадок антифризів класу G11 – близько двох років. G12, G12 +, G13 можуть прослужити до п'яти років. При змішуванні антифризів різних класів між собою термін служби присадок різко зменшується, погіршуються антикорозійні властивості суміші.
При використанні антифризів слід пам'ятати про їх призначення – вони не тільки допомагають захистити систему від замерзання, а й надають антикорозійну обробку всіх деталей. При припиненні роботи присадок припиняється і захист.
Не жертвуйте всією системою охолодження та справністю двигуна, змінюйте рідину, що охолоджує, в плановому режимі. Вдалих поїздок!